2012年10月15日月曜日

3D

紆余曲折ありましたが、結局2Dでは表現できる世界観に限界があるので
3Dを腰をすえてしっかりとやってみる事にしました。

しかし、手軽さという点で、3Dはどうしても難しい部分があるので
以前に試したUnity3Dは使用せず、スクラッチでゼロからプログラムしています。

実はヘルヘイムも見た目は2Dですが、良い機種で良いパフォーマンスを期待して
3D上に2D描画をしていたため、割と違和感なく進められています。

そのうちチャンスがあれば、このブログ上で作成中の画面でも
公開できたらなと考えています。


---------------------

The view of the world which can be expressed by 2D has a limit.
It decided to do 3D.
However, 3D does not have handiness.
Unity3D tried before does not use it.
It is programming from zero by the scratch.
In fact, although appearance is 2D, since the performance as which a good model may be sufficient was expected and 2D drawing was carried out on 3D, HELHEiM is also advanced comparatively comfortable.
If there is a chance, a screen in preparation will be exhibited.