2012年10月3日水曜日

A.I.

マップ上を歩くキャラクターのA.I.について考えている所だ。
A*(エースター)と言われるアルゴリズムが一番よさそうだが
1マス移動毎にやってると重いし
マップに入って1回しかしないと環境の変化(別NPCの挙動)に対応しにくいし・・・

ターン制のシミュレーションRPGとかだとターンのタイミングでやるんだろうけど
ゴールする事以外の別のトリガーで発動させないといけないな・・・

さてさて、どうしたものか・・・

余談ですが、私はスタンリーキューブリックが大好きです。

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[Translation with a translation engine]


It is the place which considers A.I. Artificial Intelligence of the character which walks on a map.
The algorithm called A* (A-Star) seems to be the best.
It is a pile when it is doing for every 1 mass movement.
It goes into a map, it turns one and lends, and if there is nothing, it is hard to respond to an environmental change (action of NPC).
In the simulation RPG of a turn system, I think that it performs in the timing of a turn change.
You have to make it move by another trigger except "making a goal."
Now, it would not do what...

Although it is a digression, I love Stanley Kubrick.