2012年10月4日木曜日

ストーリー追加 : One story was added

ヘルヘイムにストーリーを1つ追加した。

実は話の内容事態は、第2章の最後まで出来上がっているのだが、それをゲームに組み込む時には、専用のファイル形式にしなければいけない。

その作業がなかなか手間なのだ・・・

現状、読んでいる人は少ないのだが、日記のように定期的に更新するクセをつけないといけない。


予定している第2弾はRPG形式という事まではすんなり決定したのだが、その先がなかなか決まらない。

チームメイトからは、「自分がやりたいゲームを作れば、それが面白いゲームだ」との助言をもらったのだが、そうは言っても世界観やシステム部分は色々な方向性があり、どれも一長一短といった所なのだ。

迷っているけど、こうしようかなとぼんやり考えている事
・舞台を現代にするかどうか(これ結構大事だと思う)
・プレイヤーが何人操作できるようにするか(現在考えているシステム上、大事)
・敵を仲間にできるようにするべきか(採用するなら合成も追加)
・ストーリー性を持たせる必要があるか(システムを重視したい側面がある為)

今やってるプログラム部分には、さほど影響がある項目は少ないので、もう少しの間だけ悩もうと思う。


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[Translation with a translation engine]


One story was added to Helheim. 
In fact, although the contents situation of the talk is done to the last of a second chapter, when including it in a game, you have to make it into a file format for exclusive use. 
The work is time and effort very much... 
Although there are few present condition and people that are reading, they have to attach the peculiarity periodically updated like a diary. 
Although RPG form determined the 2nd planned phase easily, the point is not decided easily. 
Although the advice "it will be an interesting game if the game which he wants to play is made" was got from the teammate, even if it says so, a view of the world and a system portion have various directivity, and are all Tokoro called merits and demerits. 
Although it is wavering, the kana which will be carried out like this is considered vacantly. 
- the stage is made into the present age -- ? (this -- I think that it is important splendid) 
- how many players can operate it -- it is necessary to give ? (composition will also be added if it adopts), and story nature that a friend can be made to do ? (important on the system considered now), and an enemy -- ? (since there is the side in which he would like to think a system as important) 
I think that I will already worry only about a little between since the program part done now has few so much influential items.